במה האדריכל יכול לעזור לי?

בתהליך הבנייה יש מספר בעלי מקצוע שיש לבחור. ביניהם מנהל פרויקט הבניה, ובראש ובראשונה אדריכל מנוסה. יש מספר סוגי אדריכלים, ולא תמיד צריך את כולם לכל פרויקט. האדריכלים כוללים: אדריכלי בניין, אדריכלי פנים (או מעצבי פנים), ואדריכלי נוף. האדריכל קובע את מבנה ומראה הבית, ובסופו של דבר את איכות החיים שתיווצר בבית המוגמר.

האדריכל משפיע רבות גם על עלויות הבנייה ולכן כדאי מאוד לבחור אדריכל מנוסה עם שנים של ניסיון, ועם המלצות מחברים או מאנשים שאתם סומכים עליהם.

כדי לקבל הצעות מחיר ממספר אדריכלים אפשר לפנות במס’ דרכים: לשלוח את הטופס באתר אינטרנט, דרך העמוד העסקי בפייסבוק או ליצור קשר טלפוני ולקבל בחזרה פניות והצעות מחיר מכמה אדריכלים. כאשר תשבו עם האדריכלים בפגישה תוכלו להתרשם מכל אחד ואחד ולבחור את זה שיתאים לפרויקט בנייה שלכם.

בדקו כי האדריכל רשום בלשכה של רשם המהנדסים והאדריכלים, וכמו כן שהוא חבר באגודת המהנדסים והארכיטקטים או במקרה של הנדסאים, שיהיה רשום בפנקס ההנדסאים.

אדריכלים איכותיים בונים מודל תלת מימד של הפרויקט שלכם, וכן בונים מודל ממוחשב שמאפשר לבצע שיטוט בפרויקט המוגמר ממעוף ציפור.

הדמיה לבית מגורים ברחובות.

מלבד מקצועיות ויכולות טכניות וגרפיות גבוהה, שהם התכונות החשובות ביותר אצל אדריכל, חשוב גם טווח החשיבה והדמיון של האדריכל. אדריכל צריך להיות מסוגל לתרגם את הדרישות וההעדפות שלכם מהבית או הדירה לשרטוטים ולתכניות בפועל. זו המהות של כל אדריכלות טובה.

גם יחסי אנוש מאוד חשובים. אדריכל קשוב, חרוץ ומתחשב יקל לכם על השיפוצים והבנייה. לאדריכל יש לוח זמנים שעליו לעמוד בו, ולשם כך הוא צריך להיות בעל מוסר עבודה גבוה, ויכולת לפקח ולבקר את הבנייה מול הקבלן. בדרך כלל נהוג כי האדריכל מכין מספר תכניות אפשריות אותן הוא יציג לכם, ומהן תבחרו את הבחירה המועדפת עליכם.

יש להכין חוזה מפורט עם האדריכל שתבחרו, בו תפרטו את מסגרת העבודה וכן מספר פרטים באם הפרויקט לא יעלה לאוויר כגון: שימוש עתידי בתכניות האדריכליות, שלבי הצגת וביצוע תכנית העבודה. בחוזה עליכם לכלול מי יהיה המפקח העליון על העבודה ומהן סמכויותיו.

תיק תכניות עבודה של עבודת האדריכלות כוללת את התכניות להיתרי הבנייה המאושר (גרמושקה), תכנית לקומת המרתף, הקרקע, הגג ושאר הקומות. כמו כן היא תכלול את החזיתות השונות, תכנית חתכים עקרוניים, תכנית מיקום תאורה ונקודות חשמל, רשימת פתחים, תכנית פירוט פיתוח החצר, ביצוע של מדרגות, נישות, אדניות וכדומה, מפרט טכני וכתב כמויות.

תכניות עיצוב פנים כוללת מספר חלקים:

א. תכנית מטבח
ב. תכנית אמבט
ג. חשמל ותאורה
ד. רשימת פתחים
ה. ריצוף
ו. צבע
ז. עבודות גבס
ח. תקרה
ט. ריהוט
י. דקורציה וטקסטיל

יצירת תכניות מפורטות יקלו על הקבלן בזמן הביצוע

מדוע צריך אדריכלים

אתה רוצה לבנות משהו? לשם מה בכלל לפנות לאדריכל? למה לא לבקש מהבנאי להכין הכל בעצמו? התשובה היא שקבלנים יודעים לבנות. כדי לתכנן שיפוץ או בנייה יש צורך בכישורים אחרים לחלוטין, בהם מתמחים אדריכלים. אדריכל יודע לתרגם את הרעיונות והרצונות שלך ולהביאן לתוצאה הרצויה.

אדריכלים חוסכים בכסף

אדריכלים הם מומחים בלמצוא פתרונות בנייה שונים. כך במקום להוציא המון כסף על שיפוץ, יתכן שאדריכל מכיר שיטה זולה יותר או חומר טוב יותר שיחסכו לך כסף רב בסופו של הפרויקט.

אדריכלים יודעים למתוח את התקציב ולהוסיף ערך כספי לנכסים שלכם. אדריכלים הם מומחי מרחבים גם כן, ויכולים להציע דרכים מקוריות לניצול חלל ואור, והרחיב את פלטת הצבעים בחדר, לשנות את הריהוט, למצוא קבלן במחיר טוב, ולהציע פתרונות עיצוב שינצלו בצורה המרבית את מגבלות המרחב בבית. אנשים רבים הנכנסים לשיפוצים מוצאים את עצמם הרבה מעבר למה שתכננו בכל הנוגע לחובות, ולכן תכנון מראש של אדריכל הוא כמו הקדמת תרופה למכה.

אדריכלים נותנים שקט נפשי בזמן התנהלות הפרויקט בשטח.

אם אתם חושבים שהקבלן בהכרח ימנע מהפועלים מלעשות עבודה גרועה, חישבו שוב. במהלך כל פרויקט בנייה מדובר בתהליך הכולל מסמכים, אישורים, שרטוטים וסוגי ניירת הנערמים לגובה. אדריכל עוזר לפשט את התהליך. אדריכל יהיה לצידך לאורך כל השיפוץ, מישהו שמבין בבנייה ובהנדסת בניין, וכן מבין בחקיקה בתחום. אדריכלות היא מקצוע בו הידע הנלמד במהלך ההכשרה הארוכה נדרש ומיושם הלכה למעשה בזמן העבודה.

לאדריכלים יש דמיון ומעוף

אדריכל יכול להרים פרויקט מבנייה פשוטה וסטנדרטית, וממבנה פונקציונלי גרידה, למבנה שיעניק השראה והנאה למשך עשרות שנים. המבנים המוכרים ביותר בעולם הנם מבנים היסטוריים שהאדריכלים שלהם היו אנשים חזון, אמנים שיצירתם השפיעה יותר מכל יצירת אומנות אחרת. מוקדי התיירות הגדולים בעולם אינם מעשה ידי ציירים, כי אם אדריכלים. יצירות אלו מחזיקות מאות שנים, אולם גם עבודות של אדריכלים מודרניים הם בעלי השפעה בלתי מבוטלת.

Skip to content